دخترگلمدخترگلم، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره

برای دخترگلم🌻

ثبت خاطرات زیبای باتوبودن

به به ! عید غدیر!

1390/8/24 7:15
نویسنده : بابا و مامان
1,609 بازدید
اشتراک گذاری

یاعلی گفتیم و عشق آغازشد......

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدارا

                                       که به ماسوا فکندی همه سایه همارا

                                                               

 

سلام سیده کوچولوی من!

امروزظهر یه واقعه مهم رخ داده حضرت علی علیه السلام به امرخدا بعد ازپیامبر صلی الله علیه

وآله امیر و پادشاه جن و انس ، دنیا وآخرت  گشته .امروز بزرگترین عیدمسلمانانه .

 

 

 

وآنحضرت درغدیرخم

تکلیف امت خود را این گونه فریاد کرد که:

 باید همه ی حاضران به غائبان و نیز همه ی پدران به فرزندانشان پیام غدیر را تا روز قیامت

برسانند.اینک این است آن پیام که  نازل فرموده: بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم، یا أیُّها الرَّسولُ بَلِّغ ما

أنزلَ إلَیکَ مِن ربک (فی عَلیٍ) و إِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَک وَاللهُ یَعصِمُکَ مِنَ النّاسِ.

ای مردم!

من در ابلاغ آنچه که بر حق بر من فرو فرستاده است، کوتاهی نکرده‌ام و هم اکنون سبب نزول آن

آیه را برایتان باز خواهم گفت: فرشته وحی خدا - جبرئیل- سه بار بر من فرود آمده و از سوی حق

تعالی، پروردگارم، فرمان داد تا در این مکان به پا خیزم و سپید و سیاه مردم را رسماً آگاهی دهم،

که علی بن ابی‌طالب، برادر و وصی و جانشین من و امام پس از من است که نسبتش به من،

همان نسبت است که هارون به موسی داشت، با این تفاوت که رسالت به من خاتمه یافته است و

بعد از خداوند و رسولش، علی، ولیّ و صاحب اختیار شماست و

پیش از این هم خداوند در این مورد

آیه‌ای دیگر از قرآن را نازل فرموده:

«إنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُهُ وَالَّذینَ امَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلوةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکوةَ وَ هُم راکِعونَ.»

 

علی بن ابی‌طالب، همان کسی است که نماز به پای داشت و در حال رکوع، به نیازمند، صدقه

داده است و او در هر حالی رضای خدا را می‌جوید.

 

علي در عرش بالا بي نظير است


علي بر عالم و آدم امير است


به عشق نام مولايم نوشتم


چه عيدي بهتر از عيد غدير است؟

 

عیدتون مبارک

هیچ روزى در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارك‏ تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏ بیت نیست.

 

 امام صادق سلام الله ‏علیه می‏فرماید:

روزعید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند

درخشندگى ماه در میان ‏ستارگان است.

 

 


 از تبار یاس

عزیز دلم !به خودت افتخارکن که توهم ازسلاله ی پاکانی ازنسل هاشمیان واز فرزندان

مولاعلی علیه السلام.آخه مادربزرگت یعنی مامان من سیده است پس من و تو هم ازاولاد

پیامبر صلی الله علیه وآله میشیم اما چون باباهامون سیدنیست احکام سید برما تحقق نمیشه.

آره گلم! سید بودن افتخاربزرگیه اما ملاک نیست ملاک قبولی فقط تقوا و دوری ازگناه و

اعمال خوب انسانهاست.

امروز که عیدمن و تو وعیدبابا بودچون اسمش علیه رفتیم گردش وحرم وازخانوم عیدی خواستیم.

                        

خدایا!شکرت که من ازنسل حضرت زهرا سلام الله علیهاهستم

خدایا!شکرت که امیر وپادشاه من امام خوب ومهربونوپاکی چون حضرت علی علیه السلامه

خدایا!شکرت که من بچه شیعه هستم

خدایا!آخرین جانشین پیامبر صلی الله علیه وآله و آخرین امیرجهانیان امام عصرعجل الله تعالی

فرجه الشریف را برسون.                   الهی آمین

پسندها (1)

نظرات (2)

حسنا سادات
28 آبان 90 10:14
سلام مامان فاطمه معصومه ی عزیز این روز مبارک رو هم به شما تبریک میگم. عید قربان سال پیش همسر من هم ملبس شد خیلی دوست داشتم با دستای آقای بهجت باشه ولی حیف خوشال میشم بهم سر بزنی
مامان وبابامامان وبابا
26 آذر 97 8:15
سلام برسیده کوچولوی خیلی ناز